Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ

SJPDC UŁ po raz kolejny wygrywa konkurs NAWA

Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ kolejny raz wygrało konkurs organizowany przez NAWA na prowadzenie Kursów Przygotowujących do Podjęcia Nauki w Polsce. UŁ znalazł się w gronie ośmiu wybranych przez zleceniodawcę instytucji. Studium spodziewa się przyjazdu 136 osób - stypendystów NAWA i Ministerstwa Zdrowia.

Opublikowano: 22 września 2020
Studenci Studium z różnych części świata

- Od dziesięcioleci Polska funduje bezpłatne studia młodzieży z różnych stron świata. Kandydaci na uczelnie są najpierw kierowani na roczne kursy przygotowujące do podjęcia nauki w naszym kraju. Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej w drodze przetargu lub konkursu wyłania uczelnie, którym zleca przeprowadzenie tegoż kursu. Oceniane są prezentowane pogramy, doświadczenie i potencjał uczelni oraz koszt przedsięwzięcia. W ubiegłym roku wygraliśmy postępowanie w przetargu publicznym. W tym roku był to konkurs na realizację programu - mówi Roman Tarnowski, Dyrektor Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ.

I dodaje:

- Tylko w ubiegłym roku gościliśmy osoby z 49 krajów. W naszych kursach kładziemy duży nacisk nie tylko na stricte naukę języka, ale również poznanie polskiej tradycji i kultury oraz integrację.

Ten rok jest dla Studium nietypowy nie tylko ze względu na pandemiczne obostrzenia w zakresie bezpieczeństwa prowadzonych zajęć, ale również ze względu na przeprowadzkę. Studium wraca do swojej dawnej siedziby przy ul. Kopcińskiego 16/18. Budynek został gruntownie odnowiony. Powstały nowe sale lekcyjne, lepiej wyposażone niż poprzednie.

- Część naszego sprzętu została już umieszczona w nowych klasach. Czekamy tylko na odbiór budynku, abyśmy mogli zacząć działać. Nowy rok akademicki rozpoczniemy już w nowej siedzibie - wyjaśnia R. Tarnowski.

Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ powstało w 1952 r. W ciągu swej historii kształciło słuchaczy z ponad 80 krajów świata i wszystkich zamieszkanych kontynentów. Liczba słuchaczy wahała się w różnych latach od około 350 do ponad 600 nie licząc uczestników kursów językowych dla studentów wymiany międzynarodowej takich jak Erasmus, Erasmus +, Mobility Direct, itp.

Podstawowa działalność Studium obejmuje organizację kursów przygotowawczych do podjęcia studiów wyższych na polskich uczelniach w zakresie wszystkich kierunków i specjalizacji. Jesteśmy jedyną w Polsce tego typu instytucją, w której na tak dużą skalę pracują nie tylko nauczyciele języka polskiego, ale również nauczyciele przedmiotów kierunkowych związanych z daną specjalizacją studiów. Tak więc słuchacze są przygotowywani językowo i merytorycznie zarówno przez polonistów, jak i matematyków, fizyków, biologów, geografów, historyków. Od wielu lat największą grupę słuchaczy stanowią osoby z krajów byłego ZSRR, często posiadające polskie pochodzenie, ale nie brak też słuchaczy z dużo bardziej oddalonych krajów takich jak Indonezja, Angola, Kolumbia.


Uniwersytet Łódzki to jedna z największych polskich uczelni. Misją UŁ jest kształcenie wysokiej klasy naukowców i specjalistów w wielu dziedzinach humanistyki, nauk społecznych, przyrodniczych, ścisłych, nawet medycznych. UŁ współpracuje z biznesem, zarówno na poziomie kadrowym, zapewniając wykwalifikowanych pracowników, jak i naukowym, oferując swoje know-how przedsiębiorstwom z różnych gałęzi gospodarki. Uniwersytet Łódzki jest uczelnią otwartą na świat - wciąż rośnie liczba uczących się tutaj studentów z zagranicy, a polscy studenci, dzięki programom wymiany, poznają Europę, Azję, wyjeżdżają za Ocean. Uniwersytet jest częścią Łodzi, działa wspólnie z łodzianami i dla łodzian, angażując się w wiele projektów społeczno-kulturalnych.

Zobacz nasze projekty naukowe na https://www.facebook.com/groups/dobranauka/

Materiał: Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ

Redakcja: Centrum Promocji UŁ

Studium Języka
Polskiego
dla Cudzoziemców

ul. Kopcińskiego 16 / 18
90-232 Łódź

tel: 42/635 47 00
fax: 42/678 47 06

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR